Murphyho zákony nejen v pardubické MHD

17. dubna 2006 v 22:57 | 353
Hrubého věta:
Zaspat se dá vždycky.
Jehlíkův doplněk:
I na odpolední.

Marinin zákon o šíření světla:
Nikdy není taková tma, aby nemohla být větší.
Angelovič-Peškova aplikace:
Svícení je zbytečné.

Kurhartovo intervalové pravidlo:
24 minut je hezký interval.
Generální odpověď mas:
Není.

Dispečerský povzdech:
Řidiči nedodržují jízdní řády.
Výklad dle Čížka:
Žádný jízdní řád není dost rychlý.
Výklad dle Budíkové:
Žádný jízdní řád není dost pomalý.

Reitmayerova klíčová věta:
Klíče od sociálky zapomeneš pouze v případě střevních obtíží.
Osmnáctková aplikace:
V Černé u Bohdanče máš klíče vždycky. Ovšem ty od sociálek ve městě.

Petráskova definice přenosu výkonu:
Automatická převodovka není převodovka.

Dudkova rovnice:
381-349=361

Jandova hádanka:
Pro zařazení zpátečky se ještě něco musí zmáčknout. Co?
Pravidlo přechodů pro chodce podle pana Pošvy
Na přechodech pro chodce pouštíme především hezké slečny, abychom si je mohli lépe prohlédnout.
Přístup k JŘ dle Petráčka:
Cestující mají chodit na trolejbus dostatečně včas
TZV dodává
I pět minut před odjezdem trolejbusu může být pozdě

Opět přístup dle kolegy P.
Já jsem řidič, já jsem jízdní řád.

TZV k manuální převodovce
Včas nezařadíš nikdy, když to potřebuješ.
První pravidlo ztrát a nálezů na lince 5
Pokud najdeme ve voze zapomenutou legitimaci s adresou a fotografií hezké 20-leté slečny, můžeme si být jistí, že se při pokusu o navrácení legitimace setkáme na uvedené adrese pouze s jejím 50-letým otcem.

Druhé pravidlo ztrát a nálezů na lince 5
Pokud najdeme ve voze zapomenutou kabelku obsahující peněženku, doklady a mobil 70-leté důchodkyně, můžeme si být jisti, že ji na uvedené adrese zastihneme.

Dodatek kolegy Teplého (Shoda jmen náhodná!)
Řidič MHD procházející se po městě s dámskou kabelkou působí na své okolí poněkud divně.

Upřesnění módní policie
Černá kabelka se k modrému svetru zkrátka nehodí.
Zákon školení řidičů podle Buriana
V každé skupině se najde n-1 řidičů, kteří se tam přišli v klidu vyspat a jeden řidič, který se přišel pohádat s instruktorem o tom, která ustanovení dopravních předpisů jsou nesmyslná.

První zákon školení řidičů podle zkušebního komisaře
Řidič, který se při školení nejvíc projevoval, má obvykle největší problémy s napsáním závěrečného testu.

Druhý zákon školení řidičů podle zkušebního komisaře
Pokud mají dva řidiči stejnou první a čtvrtou stranu testu, neznamená to, že i druhá a třetí strana jsou stejné.

Důsledek druhého zákona zkušebního komisaře
Pokud zaškrtneme u dvou různých otázek stejnou odpověď, je malá pravděpodobnost, že to bude v obou případech správná odpověď.

Z čehož dále plyne
Pokud vyplníme polovinu testu špatně, je jen málo pravděpodobné, že budeme mít alespoň 51 bodů z 65.

Zákon včasného příchodu kolegy Savince
Není důležité, proč jsme přišli na školení o tři hodiny pozdě, důležitější je zjistit, proč nikoho z přítomných za celé ty tři hodiny nenapadlo vzbudit nás po telefonu
Syndrom předčasného výstupu
Čím delší trasu jedeš, tím dřív se chystáš k výstupu.

Aplikace pro vlaky
Cestou ze Slovenska stojí postižený syndromem u dveří od Chocně, cestou ze Stéblové se zvedá až u nástupište

Hypermarketová vyjímka pro MHD
Při cestě do hypermarketu se k připravují k výstupu cestující podle věkového pravidla (viz dále)

Věkové pravidlo
Čím starší a méně stabilní je cestující, tím dříve se dere ke dveřím.

Syndrom zelené žáby (pro pamětníky: t-329)
Táto drž se, to je ten zelenej trolejbus!
Bendovo protiblokovací dogma
Shlédneme-li na školení každého půlroku stejný film o ABS, pomůže to bezpečnosti provozu.

Údržbářská odpověď
Ale neznamená to, že bychom chtěli ABS do trolejbusů montovat.
LuTepova matematická formulace počtu dobíhajících cestujících
Interval mezi spoji v dané zastávce je nepřímo úměrný počtu dobíhajících cestujících.
Reitmayerův třináctkový postřeh o dobíhajících cestujících
Úměrně k velikosti zpoždění spoje se zvyšuje počet dobíhajících cestujících. Čím je cestující vzdálenější od trolejbusu, tím dobíhá pomaleji.

Praktický výklad smluvních přepravních podmínek
Cestující dobíhající zpožděný spoj není cestující.

Řidičský povzdech
Ale vysvětlujte to někomu...

Pravidlo pro odpovědi
Na větu "To jste hodnej, že jste na mě počkal" není odpověď "Kdybys raději chodila babo včas a nezdržovala ostatní" vůbec vhodná
První pravidlo zatahujícího trolejbusu
Největší pravděpodobnost, že dojde k utržení botky, je při jízdě s prázdným vozem do vozovny.

Druhé pravidlo zatahujícího trolejbusu
Největší pravděpodobnost, že dojde k utržení botky, je na této výhybce:



Třetí pravidlo zatahujícího trolejbusu
Pokud na této výhybce utrhneme botku, hlásíme to dispečerovi zásadně vysílačkou, ačkoliv to do jeho kanceláře máme pár kroků.

Vysvětlení třetího pravidla zatahujícího trolejbusu
Hovory ve vysílačce se nahrávají, proto nám dispečer do vysílačky neřekne, co si o nás myslí. Pokud s ním budeme mluvit osobně, můžeme si být jisti, že nám to řekne.

Dodatek podnikového právníka
To, co si o nás dispečer myslí, patří do kategorie tzv. žalovatelných výroků.

Dílenský paradox
Posídka pojízdné dílny nás ovšem pochválí - nemá to k nám daleko.
Dodatek k dílenskému paradoxu
Úsměv na tváři je přejde, až zjistí, co jsme s tím vozem zase udělali.
Postřeh z kloubových vozů
Čim více dveřmi je vozidlo vybaveno, tím menším počtem dveří substrát vystupuje.
Dodatek
Při otevření jedněch dveří následuje stížnost a požadavek na otevření všech
Povzdech řidiče
A stejně vystupují jen jedněmi.
Obecné pravidlo malých provozů
Ať má vozidlo kolik chce dveří, stejně se tam leze předem.
Čekárnové pravidlo
Chcete-li jet MHD v dešti, není na Vaší zastávce čekárna.

Dodatek čekárnového pravidla
Je-li čekárna k dispozici, je plná tak, že se do ní nevejdete.

Dodatek dodatku čekárnového pravidla
Je-li náhodou čekárna prázdná, zatéká do ní tak, že budete mokří, i když budete stát vevnitř.

Praktický poznatek z nepřítomnosti čekárny
Čekáte-li na dešti, zaručeně bude mít Váš spoj zpoždění
Pravidlo důchodového věku:
Důchodci zásadně nastupují do níkopodlažního vozidla vstupem do vysokopodlažní části.
Pravidlo ,,po schodech dolů"
Pokud se jedná o Solaris Urbino 12 Low Entry důchodci se derou do nízkopodlažní části.
Pravidlo ,,po schodech nahoru"
Důchodcí v tramvaji KT8D5R.N1 pokračují z nízkopodlažní části do přední vysokopodlažní části
Zákon o výměně měchů dle J. H.
Čím čistší máš na sobě hadry, tím špinavější je zem, na kterou si musíš pod autobus lehnout.

Poučka o řešení neřešitelných situací
Čím hůř to jde povolit, tím hůř to jde namontovat zpět. Pokud jde něco povolit dobře, také to nejde namontovat zpět.

Specifický zákon o přepravě náměstků v NAD
Náměstka vozí Metelka.
(omlouvám, ale to pochopí jen Martin_j)
Popření syndromu zelené žáby:
Mámo, klid - je to sice zelenej trolejbus, ale jinej řidič.
Kolektivní negace zadních dveří u LC 735
Skutečnost, že autobus má i zadní dveře se jeví substrátu jako velice nepravděpodobná.
Upřesnění negace
A to i v případě, že kolem nich před 5 vteřinami prošel.

Zákon o cílové stanici
Autobus nahrazující vlak do stanice Chrudim město jede do stanice Chrudim město.
Výklad pro méně chápavé
Skutečnost, že autobus jede do stanice Chrudim město znamená, že nejede jinam.
Dodatek k zákonu o cílové stanici
Tento zákon substrát odmítá pochopit.
Popření neprostupnosti hmoty
Máme-li autobus o šířce x a silnici o šířce 1,5*x, stejně se nakonec vozidla o celkové šířce 2*x vyhnou.
Výlukové pravidlo
Protože musej.
Dodatek JZD Tuněchody
Tak dlouho jezdíš s Matesem po kraji, až se krajnice utrhne.
Zákon závady mechanické převodovky autobusu ŠL11 podle Ryšánka
Pokud se autobus nechce rozjet a my si musíme pod něj lehnout, je téměř jisté, že jediná louže široko daleko se nachází právě pod autobusem.

Upřesnění
A my máme na sobě uniformu.

Doplnění Jána Zákopčaníka
V prvním březnovém týdnu obvykle denní teploty příliš vysokých hodnot nedosahují, o teplotě vody v louži nemluvě. A slunce je nanejvýš tak v duši.
První cedulkový zákon
Cedulka s číslem linky, kterou nepotřebuji, se v mém autobuse vyskytuje nejméně ve čtyřech exemplářích.

Druhý cedulkový zákon
Cedulka s číslem linky, kterou potřebuji, v mém autobuse není.

První doplnění druhého cedulkového zákona
Zjistím to pět minut před výjezdem z vozovny.

Druhé doplnění druhého cedulkového zákona
Ani v okolních autobusech požadovaná cedulka není.

Třetí doplnění druhého cedulkového zákona
Dokonce ani ve skladu cedulek na šoférce není požadovaná cedulka není.

Překvapivé rozuzlení cedulkového problému
Propiska a papír vytržený z průpisníku to jistí.

Třetí cedulkový zákon
V autobuse, který dostaneme následující den, se cedulka, kterou jsme hledali včera, zcela překvapivě vyskytuje. Nejméně v deseti exemplářích.

První doplnění třetího cedulkového zákona
Jenže dnes už ji samozřejmě nepotřebujeme, zato nám chybí jedna z těch cedulek, kterých jsme včera v autobuse měli nejmíň deset.

Závěrečná poznámka MJ
Cedulkové zákony nejlépe pochopí ten, kdo jezdí alespoň čtyři dny za sebou ranní šejdry - každý den jiný kurz s jiným autobusem.
Druhý dodatek třetího cedulkového zákona
Proto je na tom nejlépe sběratel cedulí, neb vyskytuje-li se větší počet počet cedulek jedné varianty, než je počet držáků, tak si po jednom(nejlépe 3) exemláři/ích vezmeme nenápadně domů a poté se vždy na směnu vybavíme dle momentální potřeby
Popření zákona zachování hmoty podle Stáni Chrudimské
Autobusy mají tendenci ztrácet se záhadně z odstavné plochy.

Negace výskytu dle dílny denního ošetření
Tady není.

Negace výskytu dle dílny těžké údržby
Tady není.

Negace výskytu dle vrátnice
Tudy nejel.

Překvapivé řešení problému dle dispečera
Místo ztraceného citybusu nasadíme na garantovaný nízkopodlažní kurz Karosu B731 ze zálohy.

Zákon čistoty, popírající popření zákonu zachování hmoty dle Stáni Chrudimské
Přišli jste do vozovny na odpolední směnu a nemůžete najít na ploše svůj autobus? Hledejte v myčce!

První pravidlo časové koordinace
Autobus byl odvezen do myčky pět minut předtím, než jste jej začali hledat.

Druhé pravidlo časové koordinace
Autobus opustí myčku pět minut od okamžiku, kdy měl podle jízdního řádu vyjet z vozovny.

Zákon spokojeného cestujícího
Množství cestujících, kteří ocení, že autobus jede včas, i když je špinavý, je vyšší, než množství cestujících, kteří ocení, že autobus přijel sice pozdě, ale zato čistý.

Pravidlo pozitivního přístupu podle Ladislava C.
Čistý autobus vypadá na fotkách lépe, než špinavý. A vůbec nevadí, že přijel o pět minut později.
Zákon stlačitelnosti substrátu
Vejde-li se do autobusu n lidí, vejde se jich tam n+1.
Doplněk Lady J.
Platí zvláště v případě, že 1 je vybaven dětským kočárkem, a to i v případě, že vůz jede ke hřbitovu a je plný naprosto neskladných občanů vyššího věku

Zlomyslné popření předchozího zákona
Neplatí, pokud n+1 člověk zatraceně spěchá.

Hawkeyho varování
Výkřik "Kontrola jízdenek!" v takovém spoji nepůsobí jako vhodný žertík.

Páčkové varování substrátu
Jedeš-li v narvané Karose u dveří, nikdy za jízdy nezjišťuj, k čemu slouží ta nenápadná páčka dole po straně.

Vysvětlení pro méně chápavé
Odstředivá síla působící na tvé tělo v zatáčkách na otevření odjištěných dveří bohatě stačí.

Tragický důsledek
Při interakci hlava-asfalt málokdy vyhrává hlava.
Ešemková aplikace páčkového varování
Autobus ŠM11 žádnou takovou páčku nemá.

Paradox zatáčky u krematoria
Ovšem přesto z něj můžete v zatáčce vypadnout.
Doplnění zákona o stlačitelnosti substrátu
Důchodce s taškami plnými nákupu a berličkami se vejde vždy.

Zákon manipulovatelnosti se substrátem
Čím delší je vozidlo s nástupem předními dveřmi, tím blíže řidiči se cestující zastaví.
Dodatek
Ti nejvíce neochotní, neschopní pohybu se usídlí na tom nejužším místě.
Dodatek obyčejného cestujícího
Vždy to odnese ten, kdo by si i postoupil, ale nemůže...

Zákon schválnosti k výše uvedenému
Vždy se to děje, když spěcháte a ještě daný spoj přijede zpožděn.

TZV dodává
V rámci smečkového jízdního řádu jede další spoj do pěti minut, ale to nikoho nezajímá.
Koblihový zákon
Když v narvanym busu před obchoďákem v rozhovoru s někým řeknete trochu hlasitěji "maj tam teď akci kobliha + druhá zdarma", tak se zaručeně u obchoďáku vylidní nejméně půlka busu, zejména pak důchodci.
Zákon předchozích dveří
Pokud je ve voze prostor pro kočárky u zadních dveří, cestující s kočárkem se rozhodne nastoupit do prostředních. Pokud je ve voze prostor pro kočárky u prostředních dveří, cestující s kočárkem se rozhodne nastoupit do předních.

Aplikace zákona předchozích dveří
Když mi dneska dopoledne začla ta cikánka nakládat kočárek předními dveřmi jednadvacítky, myslel jsem, že si dělá legraci. Omyl, myslela to smrtelně vážně.
Pravidlo zlevněné roční časové jízdenky
Nechť body A a B jsou dvěma následujícími zastávkami ležícími na fázové trajektorii libovolné linky MHD. Pro externí bod C nechť platí: AC = BC. Držitel seniorpasu D, který se potřebuje dostat z bodu C do bodu B, zpravidla vždy dobíhá v ústrety vozidlu E čekajícímu na něj v bodě A. Kdyby z bodu C dobíhal přímo do bodu B, byl by sice v cíli dřív a nemusel by dvakrát zdolávat schody ani hledat místo k sezení, ale zase by nevyužil svůj průkaz.
Pravidlo o běhu informací
Starší dámu, která ve špičce zdrží vozidlo MHD plné lidí jedoucí do práce tím, že z velké dálky úpěnlivě dobíhá, nalezneme zpravidla po objetí celého kola na tomtéž místě, kde vystoupila, jak se věnuje živé výměně informací s jinou běžkyní téže kategorie.
Zákon limitní rychlosti:
Rychlost důchodce spěchajícího do dopravního prostředku je nepřímo úměrná počtu volných míst v dopravním prostředku.
Zákon dělení intervalu:
Autobus na přestup přijede vždy ve chvíli, kdy jsi přesně uprostřed mezi zastávkami.
Současná aplikace negace nejkratší vzdálenosti
Nejkratší cesta mezi dvěma body je vždy uzavřena.
Zákon odbočování:
Na silnici není prakticky žádný provoz do chvíle, kdy potřebujete odbočit doleva.
Nereciproční zákony perspektivnosti:
Negativní vyhlídky mají za následek negativní výsledky.
Pozitivní vyhlídky mají za následek taky negativní výsledky.
Co začalo dobře, skončí špatně.
Co začalo špatně, skončí ještě hůř.
Allenův zákon, trolejová explikace:
Téměř vždy je jednodušší se do něčeho dostat, než pak z toho vycouvat ven.
Zákon o posloupnosti linek, varianta pro cestu na Slovany
Příjdeš-li na stanici kdykoliv, pětka jede vždycky dřív než jednička.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 txqyoiof txqyoiof | E-mail | Web | 28. května 2009 v 13:02 | Reagovat

3UDpP5  <a href="http://cziaiawgdeii.com/">cziaiawgdeii</a>, [url=http://vqnpepkxturk.com/]vqnpepkxturk[/url], [link=http://dtazbqlvmufw.com/]dtazbqlvmufw[/link], http://abpppfvsngsx.com/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama